آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی

مجتمع تجاری امین، واحد 4034

تلفن شرکت: 02147626785

شنبه تا پنج شنبه

تهیه سرکه انار خانگی

سرکه انار خانگی
فهرست مطالب
4.4
(10)

سرکه انار یکی از انواع سرکه می باشد که ممکن است کمتر از انواع دیگر سرکه نام آن به گوش رسیده باشد اما می توان انواع آماده و خانگی این سرکه را تهیه کرد.
انواع سرکه دارای فواید و خواص مناسب خود می باشند و انواع طبیعی آن مصارف گوناگون دارند و برخی از انواع سرکه به عنوان چاشنی بسیار مناسبی برای سالاد و انواع غذا می باشند. سرکه انار یکی زا انواع سرکه می باشد که شاید نام آن کمتر از سرکه انگور و یا انواع دیگر از سرکه شنیده شده باشد اما دارای طعمی مناسب و خواص مفیدی است که برای سلامتی مناسب بوده و انواع طبیعی سرکه انار کاربردهای بهتری دارند. برای تهیه سرکه انار خانگی از انار و نمک و مقداری سرکه و کمی شکر استفاده یم شود تا یک سرکه طبیعی آماده شود و بتوان از طعم مناسب این سرکه بهره مند شد. البته اگر تهیه سرکه انار خانگی سخت باشد انواع آماده از این سرکه مرغوب و خوشمزه برای مصرف در بازار وجود دارد.

تهیه سرکه انار

برای تهیه سرکه انار خانگی نیاز به پنج کیلوگرم انار، سه قاشق نمک، یک لیتر سرکه و پنج قاشق شکر می باشد و برای شروع ابتدا انارها را له کرده و سپس به آن شکر و نمک اضافه می شود و در جای گرم به مدت سه ساعت نگهداری می شود و بعد از گذشت این زمان انارها را له می کنید. بعد از این مرحله سرکه ای را که جوشانده و سرد شده است به آن افزوده درب ظرف محکم بسته می شود و سپس دور ظرف را با گچ یا خمیر گرفته و یک ماه در جای خنک قرار می دهید. بعد از یک ماه انارها را دوبار فشرده کرده و از صافی رد می کنید و این سرکه آماده صاف شده را ده دقیقه می جوشانید و سپس وقتی که کاملا سرد شده در داخل شیشه ریخته و در نهایت در یک مکان تارک و خنک نگهداری می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *